معرفی جدیدترین ها بازار

  • ۰
  • ۰

برای درک بهتر این موضوع ابتدا مطالب مربوط به مزایای سرمایه گذاری و انواع سرمایه گذاری را مطالعه کنید.

حال که با این موضوعات آشنا شدید بهتر است با مزایای سرمایه گذاری نیز آشنا شوید:

سرمایه گذاری اصولا برای کسب سود انجام میشود ولی بازار هایی که قصد سرمایه گذاری دارید را باید بشناسید.

برخی از سرمایه گذاری ها ممکن است به سرمایه گذار سود هم بدهد ولی برای جامعه مضر باشد؛ مثل سرمایه گذاری روی دلار که باعث افزایش قیمت دلار میشود. پس هدف از سرمایه گذاری نیز میتواند مهم باشد ولی در این مطلب هدف، مزایای سرمایه گزاری برای جامعه یا اقشار دیگر نیست، بلکه مزایا برای سرمایه گذار است.

فرض کنید شما 10 میلیون تومان پول دارید و الان میتوانید با این 10 میلیون تومان کالای X را بخرید.

اگر پول خود را در یک حساب قرض¬الحسنه نگه دارید بعد از یک سال شما همان 10 میلیون را دارید ولی آیا کالای X نیز همان 10 میلیون تومان است؟

قطعا با توجه به تورم موجود در کشور قیمت کالای X بیشتر شده و شما دیگر قادر به خرید این کالا نیستید؛ در اصل قیمت این کالا بیشتر نشده و ارزش پول شما کمتر شده است.

شما میتوانستید به جای حساب بانکی بدون سود این پول را در حساب با سود سالیانه قرار دهید که در این صورت بعد از یک سال (با توجه به این موضوع که چند سالی است که نرخ تورم از سود سالیانه بانک ها بیشتر است) بیش از 10 میلیون پول داشتید، ولی احتمالا باز هم قدرت خرید کالای X را نداشتید.

مثال های بالا نشان میدهد که شما اگر پول نقد نگه دارید یا حتی به سود بانکی راضی باشد در دراز مدت ممکن است ارزش پول شما کم شود؛ راه حل این موضوع این است که شما پول خود را سرمایه گذاری کنید.

البته سرمایه گذاری کردن نیازمند استراتژی مناسب است که باید رعایت کنید مثل سرمایه گذاری کوتاه مدتی یا بلند مدتی.

مثال بالا را در نظر داشته باشید:

شما 10 میلیون تومان خود را برای مثال یک تکه طلای آبشده یا سکه خریدید و بعد از گذشت مثلا یک سال شما یک سکه دارید نه 10 میلیون پول.

حال اگر قیمت سکه 20 میلیون شده باشد شما 20 میلیون دارید و قدرت خرید شما همان یک سکه است و کم نشده.اگر هم قیمت سکه 7 میلیون شده باشد باز هم قدرت خرید شما کم نشده است.

مثال سکه بدترین حالت سرمایه گذاری است؛ چرا که شما فقط قدرت خرید خود را حفظ کردید.

حال فرض کنید شما سکه را خریدید و سکه افزایش قیمت داشت تا 12 میلیون، سپس سکه را فروختید و یک سهام بورسی خریدید و با 50 درصد سود ان را فروختید و در همین حین سکه به 13 میلیون رسید . شما 18 میلیون پول دارید؛ شما توانستید قدرت خرید خود را از یک سکه به تقریبا یک سکه و نیم افزایش دهید.

با همین روال سرمایه گذاری اگر تخصص داشته باشید میتوانید قدرت خرید خود را به چندین سکه افزایش دهید.

با این مثال ها شما متوجه مزایای سرمایه گذاری شدید و درک کردید که چگونه سرمایه گذاری میتواند باعث افزایش قدرت خرید شما شود.

  • ۹۹/۰۹/۰۹
  • سفر سفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی